RSS
 

Notki z tagiem ‘kurczak’

Filety z kurczaka w winogronach

17 lip

4 filety z kurczaka
6 szalotek lub 2 średnie cebule
25dag bialych winogron
trochę oleju/masła
300ml bialego wina
150ml bulionu drobiowego (niecała kostka)
tymianek(najlepiej świeży – 4 gałązki, lub suszony)
100ml gęstej śmietany(u mnie jogurt)
1 łyżka soku z cytryny
sól,pieprz
szczypta cukru

Cebulę posiekać. Mięso umyć, natrzeć solą i pieprzem. Winogrona umyć i osuszyc, każdy owoc przeciąć na pół.

Na patelni na roztopionym maśle/oleju zeszklic cebule/szalotke, dodać filety i smażyć z każdej strony po 5 minut. Mięso podlać winem i bulionem, przykryć i dusić na wolnym ogniu okolo 20 minut. Mięso wyjąac z patelni, zawinąć w folię aluminiową i odstawic w ciepłe miejsce.

Do sosu dodać winogrona i podgrzewać ok. 4 minuty na średnim ogniu. Listki z dwóch gałązek tymianku posiekać,razem ze śmietaną i sokiem z cytryny dodac do sosu. zagotować,doprawić solą, pieprzem i ewentualnie cukrem.

Na talerze wylać porcję sosu i wyłożyć filety z kurczaka, ozdobic pozostałym tymiankiem.

 
1 komentarz

Napisane w kategorii Kurczak

 

Kurczak marynowany w miodzie i sosie sojowym z ziemniaczkami

09 cze

IMG_2010maly
Sesja zaskoczyła studentów więc czas najwyższy ugotowac cos dobrego ;)
Jest to przepis od Okrasy który naprawde mnie zauroczył <3 odczułam jednak fakt, że w prodiżu nie da sie uzyskać termoobiegu… ale smak? mmmm :)

6 podudzi z kurczaka ( u mnie 2 podwójne piersi z kurczaka)
6 łyżeczek miodu
4 łyżeczki sosu sojowego
3 ząbki czosnku
szczypta mielonej ostrej papryki
1 cytryna
1kg młodych ziemniaków
olej rzepakowy
rozmaryn(w przepisie świeży,u mnie suszony)
sól, pieprz

Ziemniaki obrać i pokroić dowolnie, ułożyć w naczyniu żaroodpornym. Dodać 2 rozdrobnione ząbki czosnku,szczypte papryki i odrobinę oleju,sól i pieprz, rozmaryn. Wymieszać. Włożyć do piekarnika rozgrzanego do 160 stopni na okolo 40 minut aż sie przyrumienią. Trzeba co jakis czas przemieszać.

Marynata: miód,sos sojowy,szczypt papryki,1 ząbek czosnku, sok z połowy cytryny. Wymieszać, włożyż do marynaty kurczaka,przykryć folią i do lodówki na minimum 20 minut.
Umieścić kurczaka w pojemniku żaroodpornym i polać marynatą. Druga połowe cytryny pokroić na drobne kosteczki i położyć na kurczaku. Włożyć do rozgrzanego do 160 stopni piekarnika na ok. 40 minut. Co jakiś czas można go polewac marynata.
Wyciągnąć,wyłożyć i słuchać pochwał :)

 
Komentarze (2)

Napisane w kategorii Kurczak

 

Zapiekanka makaronowa z kurczakiem

04 cze

100g makaron świderki (u mnie pełnoziarnisty jak zwykle)
1 pierś z kurczaka
1 cebula
1 kostka rosołowa
1 papryka
1 pomidor
3 łyżki przecieru pomidorowego
czosnek
zioła prowansalskie/curry/chili/co lubicie
ser żółty do posypania,jakieś 20 dag
2 jajka i 4 łyżki gęstego jogurtu

Makaron gotujemy al dente.
Cebulę lekko zeszklić na patelni z czosnkiem.
Kroimy kurczaka i paprykę w kostke, dodajemy do cebuli i dusimy jakieś 15 min. Odlewamy nadmiar wody* .
Dodać kostkę rozpuszczoną w ćwierć szklanki wrzątku, dodajemy przecier i przyprawy.
Mieszamy jajka i jogurt na gładko* .
Makaron odcedzamy, kładziemy w formie na płasko, zalewamy masą jajeczną równomiernie, zalewamy zawartością patelni, posypujemy serem.
Pieczemy 20 minut.

*Jajka i jogurt dodałam żeby zapiekanka się aż tak nie rozpadała, jeśli Wam to nie przeszkadza to możecie tę część pominąć i nie odlewać wody z patelni ;)

 
1 komentarz

Napisane w kategorii Kurczak, Mięsne

 

Leczo z cukinią

30 maj

Dzięki ci, Boże, za dania jednogarnkowe w dni, gdy zmywanie to ostatnia rzecz na którą mam ochotę:) Moja wersja nie ma formy papki jak to leczo miewają w zwyczaju, a każde warzywko zachowuje autonomiczny smak, który holistycznie daje naprawdę fajny efekt:) Ja uwielbiam z brązowym ryżem, ale świetne jest też np. z ziemniakami lub świeżą bagietką.
Dodam nieskromnie, że Luby zajadał, a dokładkom nie było końca :)

mięsko: np 2 chude kiełbaski lub filet z kurczaczka
1 spora cukinia
2-3 papryki różnego koloru
200g pieczarek
1 cebula
4 pomidory lub pomidory z puszki
2 łyżki oliwy z oliwek
słodka papryka w proszku
kilka ziaren kolendry albo kminek
sól, pieprz, zioła prowansalskie
czosnek(opcjonalnie)

No to po kolei :
W dużym garnku lekko zeszklić posiekaną cebulkę na oliwie, dorzucić pokrojone mięsko, po chwili wrzucić pieczarki.
Po ok. 2 minutach dodać pokrojoną w paski paprykę.
Całośc podsmażyć na dość dużym ogniu ciągle mieszając.
Dodać posiekane pomidorki i wybrane ulubione przyprawy.
Gdy całośc zacznie sie gotować, dorzucić dość grubo ciachaną cukinię, przykryć i dusić na małym ogniu ok20-30 minut aż cukinia będzie tak miękka, jak lubisz najbardziej.

 
Komentarze (4)

Napisane w kategorii Kurczak, Mięsne

 

Roladki z kurczaka

19 maj
  • podwójna piers kurczaka
  • cebula
  • pieczarki
  • plasterki żółtego sera
  •  papryka
  • szynka
  • Przyprawy: sól, pieprz, czosnek granulowany, słodka papryka, majeranek

farsz pieczarkowy: przysmażyć cebulke i pieczarki

Wybieramy różne połączenia z wyżej wybranych dodatków, kładziemy na cienko ciachniętym plastrze kurczaka, zawijamy i wkładamy w folie aluminiową, którą na końcach zawijamy(robimy ‚cukierka’) i wrzucamy na jakies 30 min do rozgrzanego prodiża.

Porcja na porządne nafutrowanie dla 2 osób ;)

 
Brak komentarzy

Napisane w kategorii Kurczak, Mięsne

 

Pierś z kurczaka faszerowana sosem pomidorowym i mozarellą

17 maj

http://feeleat.blogspot.com/2013/03/piers-z-kurczaka-faszerowana-sosem.html

1 podwójna pierś z kurczaka
1 duża kulka mozarelli
sól,pieprz
Sos pomidorowy:
pomidory z puszki
różne przyprawy, u mnie czosnek, zioła prowansalskie, oregano, świeża bazylia,…
sól, pieprz

Sos: wlewamy pomidory na suchą teflonową patelnię na mały ogień,by odparowało troche wody, dodać przyprawy.
Z boku kurczaka wyciąć kieszonkę w którą wkładamy ile wlezie sosu i mozarelli. Zamknąć kieszonkę za pomocą wykałaczek, w miarę możliwości szczelnie. Położyc na papierze do pieczenia i wrzucić do nagrzanego prodiża na ok. 25 min.
Kurczaka można wczesniej przez noc zamarynować,ewentualnie natrzeć np. przyprawą do kurczaka lub przyprawą do pizzy.

 
Brak komentarzy

Napisane w kategorii Kurczak, Mięsne